A
biblioteca dun centro de ensino é algo máis que unha biblioteca?
Procuramos
un lugar físico, afábel, creativo e aberto, onde o alumnado, ademais de
aprender, socialice. Tratamos de crear un espazo de desenvolvemento cultural.
Organizamos obradoiros variados de microrrelatos, lecturas, exposicións
dependendo das épocas e mesmo unha emisora de radio escolar que comezou hai
pouco co nome de “Jolichadas”. Temos un blogue para difundir todas as
actividades ao longo do curso e, ademais, colaboramos nos festivais que se
realizan no centro.
Como apareceu a idea de
facer un xogo?
Un dos
proxectos que ten a biblioteca é ir ampliando e
renovando os fondos. Procuramos libros e banda deseñada, material dixital e
xogos que están moi demandados cando o alumnado ten o tempo de descanso. Sempre
buscamos xogos didácticos que estean relacionados coa nosa contorna, coa nosa
lingua, coa nosa cultura e tamén co espazo natural. Contabamos con Adela Leiro
e Mon da Porta, que están moi implicadas nos proxectos do centro. Organizaron o
material e nun tempo récord sacamos o libro-xogo.
En que consiste?
Por un
lado o xogo está composto por fichas grandes con imaxes representativas de
árbores da Galiza autóctonas e foráneas. Case todas fotografadas na comarca do
Salnés, mais algunhas delas son árbores senlleiras. O xogo é interdisciplinar,
para xogar e traballar en diferentes materias, dependendo da imaxinación do
docente que queira levalo á aula. Ten unhas regras básicas, mais é
aberto. Permite traballar desde as linguas e tamén desde o campo da bioloxía ou
da química. Pódese xogar como ás cartas. Unhas fichas grandes conteñen a
árbores e outras máis pequenas os froitos, as sementes ou as follas. O xogo
consiste en unir cada árbore coa súa semente e cos seus froitos.
Como se pode acceder a ese
xogo?
En principio
imprimimos algúns para empregar nós a través dos fondos da biblioteca.
Poderiamos chegar a imprimir máis, sería cuestión de falalo co equipo.
É preciso frear o aumento de
horas diante das pantallas do alumnado?
O
das das pantallas está acaparando todo. Para evitalo hai que pararse a realizar
actividades que coas que se poidan entreter, para que non acudan á pantalla,
que é o máis sinxelo. Debemos tratar de evitar que cheguen á biblioteca e
que, se están sós, acendan a pantalla. Así, se lles amosamos outras actividades
atractivas ao final rematan por gustar. Temos o exemplo do xadrez, que é moi
demandado. O profesorado, igual que as nais e os pais nas
súas casas, temos que motivalos. A nosa pretensión é que se divirtan e
traballar un pouco. Non temos nada que facer diante das pantallas mais podemos
reducir horas de navegación, que é o que fan todos os días.
Marcará a pandemia a educación
dalgunha maneira?
Non
é fácil prevelo. É certo que levará parte do nivel que tiñamos. O confinamento
da pandemia notouse moito. A presenza nas
aulas, aínda que sexa con mínimos e suplindo todas as carencias dese tempo, segue sendo algo
importante. Ao final penso que todo se supera. Se asentamos as bases principais
nos temas das linguas e da ciencia, os outros volverán repetirse. Se superamos
a parte emocional, que é moita mesmo para nós como profesorado e en xeral para
os adultos, imaxina para a xuventude.
No hay comentarios:
Los comentarios nuevos no están permitidos.